6. Afspraken over communicatie

afspraken over communicatie

Communicatie met ouders verloopt in principe via 4 kanalen: schooltelefoon, e-mail (of nieuwsbrieven) , een persoonlijk contact of Google Classroom.


Wat niet langer dan één dag kan wachten, communiceer je als ouder best via de schooltelefoon of via een persoonlijk contact

Enkele voorbeelden:


Wat niet dringend is, kan je via e-mail communiceren.


We vragen uitdrukkelijk om personeelsleden niet via persoonlijke telefoonnummers te contacteren, ook al beschik je hier misschien over.  Op die manier hebben onze personeelsleden ook de kans om te deconnecteren van hun werk.


Indien ze daarover beschikken, gebruiken leerlingen het schooleigen schoolcommunicatieplatform (account van de school) om te communiceren met de leerkracht. (via e-mail of Google Classroom) Daarover worden in de klas afspraken gemaakt. 

Bij voorkeur wordt er door de leerlingen rechtstreeks mondeling in de klas gecommuniceerd. 


Van het personeel wordt verwacht dat ze hun schoolcommunicatie elke werkdag lezen en binnen een termijn van 3 werkdagen beantwoorden. We beschouwen vakanties, weekends en feestdagen niet als ‘werkdagen’ maar als digitaal luwe periodes. Mail je dus in een vakantie, dan kan je in principe ten laatste drie dagen na de eerste werkdag een antwoord terug verwachten.


We doen ons uiterste best om, zowel voor personeel als ouders, de berichtenstroom zo veel mogelijk te beperken. We bundelen informatie om geen overvloed aan verschillende, losse berichtjes te versturen.


Als de school met Google Classroom werkt, wordt alles wat taken, toetsen, opdrachten, mee te brengen materialen betreft, gecommuniceerd via Google Classroom. 


Andere, belangrijke informatie over uw kind wordt gecommuniceerd via e-mail, brieven, rapport of een persoonlijk contact.